Marisa Ruiz Retamar ansatt som HR-direktør i Norconsult

Pressemelding
22.mars 2022

Fra 1. juni vil Marisa Ruiz Retamar ta fatt på jobben med å lede Norconsult sin HR-avdeling. Retamar kommer fra stillingen som HR-direktør i Utdanningsetaten i Oslo kommune.

Marisa Ruiz Retamar ansatt som HR-direktør i Norconsult
Marisa Ruiz Retamar blir ny HR-direktør i Norconsult

– Vi har hatt en god prosess med mange kvalifiserte kandidater, og er jeg er veldig glad for at Marisa valgte å takke ja til stillingen. Hun fremstår som en strategisk HR-leder som evner å oversette forretningens behov til HR-initiativer som forbedrer prestasjon, lønnsomhet og medarbeiderengasjement i store, komplekse organisasjoner som Norconsult. Jeg gleder meg til å få henne med på laget, sier Janicke Garmann, konserndirektør for bærekraft og stab i Norconsult.

I tillegg til jobben i Utdanningsetaten har Retamar også flere års fartstid som HR-leder i Avinor-systemet, har lang erfaring med samarbeid og forhandlinger med tillitsvalgte og får veldig gode skussmål fra tidligere kollegaer, medarbeidere og ledere.

Konserndirektør Janicke Garmann understreker at det for Norconsult er avgjørende å kunne tiltrekke, utvikle og beholde medarbeidere, og at HR-funksjonen er helt sentral i dette. Hun mener selskapet nå har funnet en leder som kan bygge på det gode arbeidet som er gjort over mange år, og som ønsker og evner å videreutvikle selskapet i samarbeid med ledere og medarbeidere i konsernet.

Den nye HR-direktøren gleder seg til å ta fatt på nye utfordringer i Norconsult.

– Gjennom denne ansettelsesprosessen har jeg fått et godt inntrykk av Norconsult som selskap, og den jobben som gjøres innenfor HR-feltet. Jeg gleder meg til å bruke min kompetanse og erfaring til å videreutvikle selskapet i samarbeid med dyktige kollegaer, som jeg ser frem til å bli bedre kjent med, sier Marisa Ruiz Retamar.

Kontaktpersoner

Profilbilde av Kjetil Ekkeren
Kjetil Ekkeren
Senior kommunikasjonsrådgiver
Profilbilde av Hege Njå Bjørkmann
Hege Njå Bjørkmann
Direktør kommunikasjon og merkevare