Norconsult overtar prosjekteringsmiljøet i Betonmast Boligbygg AS

30.juni 2022

13. juni overtok Norconsult prosjekteringsmiljøet i Betonmast Boligbygg. Alle ansatte blir med videre i Norconsult og transaksjonen styrker selskapets posisjon innen bygg og eiendom i Oslo-regionen.

Norconsult overtar prosjekteringsmiljøet i Betonmast Boligbygg AS
Norconsult, her ved konserndirektør Bård Hernes, overtar Betonmast Boligbygg AS og deres 16 erfarne rådgivere.

Betonmast Boligbygg AS, tidligere kjent som Selvaagbygg, er blant landets mest erfarne boligbyggere. Selskapets kjerneområde er standardisert boligbygging, men det har også bred erfaring med integrerte bolig- og næringsprosjekter.

Betonmast Boligbygg AS har benyttet en modell de arvet fra Selvaag med prosjektering og produksjon integrert i samme organisasjon. Tanken har vært å tilby byggherren bistand fra oppstart av prosjektet til innflyttingsklare boliger.

50 000 boliger

Med over 50 års erfaring med industriell boligproduksjon har selskapet overlevert mer enn 50 000 boliger.

– Norconsult ser frem til å få 16 nye og erfarne medarbeidere fra Betonmast med på laget. Dette teamet tilfører oss viktig fagkompetanse i grensesnittet mellom prosjektering og bygging, med god forståelse for praktiske og byggbare løsninger. Vi er spesielt glade for at alle berørte medarbeidere har valgt å begynne i Norconsult, og vi ser frem til å utvikle dette området videre, sier Bård Hernes, konserndirektør i Norconsult.

Som en del av transaksjonen bistår Norconsult Betonmast Boligbygg med videre prosjekteringsarbeider for prosjektene «Skårerbyen byggetrinn 3 og 4» samt «Lørenskog hageby».

–  Vi ser at prosjekteringsavdelingen vår er bedre tjent med å bli del av et større, mer robust miljø som rendyrker denne type kompetanse. I Norconsult blir avdelingen en del av Norges ledende prosjekteringsmiljø, hvor de vil ivareta våre prosjekter i fortsettelsen, sier daglig leder i Betonmast Boligbygg Jon Harald Kristiansen.

Direktør kommunikasjon og merkevare