Norconsult vinner kommunikasjonspris for «Rådgiverne»

Pressemelding
07.april 2022

Norconsults dokumentarserie «Rådgiverne» fra 2021 vant prisen «Beste digitale kampanje» under Europower Communications Conference i går. Nå lover selskapet en sesong nummer to.

Norconsult vinner kommunikasjonspris for «Rådgiverne»

Med rekrutteringskampanjen «Rådgiverne» ønsket Norconsult å presentere selskapet på en litt annerledes måte. Målet var å gi studenter og andre som er interessert i en karriere innen rådgiverbransjen, et spennende og åpent innblikk i ni rådgiveres hverdag.

- Vi lanserte serien høsten 2021 ettersom vi ønsker å gi studenter og andre målgrupper et unikt innblikk i vår arbeidshverdag, prøve å forklare hva en «rådgiver» gjør - eller kan gjøre – samt vise alle de utallige jobbmulighetene som finnes i vårt tverrfaglige miljø på tvers av kontorene våre i hele Norge. Det er mange som er ute etter de samme kloke hodene, og ved å by på oss selv og vise litt andre sider enn det som kommer frem i en mer konvensjonell bedriftspresentasjon, håper vi å inspirere flere, både unge og mer seniorer, til å søke seg til Norconsult, sier Hege Njå Bjørkmann, direktør for kommunikasjon og merkevare i Norconsult.

Serien hadde over 350 000 visninger. Profilene fra "Rådgiverne" ble i tillegg brukt i forskjellig type promotering i etterkant, alt fra intervjuer til representanter for Norconsult på stands. I tillegg til økt interesse for Norconsult som arbeidsgiver og en enorm økning i besøkende på nettsidene, førte den også med seg en intern stolthet og følelse av fellesskap blant medarbeiderne.

Juryens begrunnelse

Juryen, som besto av flere sentrale aktører i den utvidede energibransjen, sier blant annet:

Vinnerkampanjen er preget av et godt gjennomtenkt budskap, gode interne ressurser, som kommer godt gjennom i videoformat og som er veldig gode ambassadører for virksomheten. De opptrer naturlig og er troverdige i sin historiefortelling.

Kampanjen består av en rekke episoder, til dels veldig lange. De første var drøyt 10 minutter. Juryen var litt i tvil om vi hadde sett gjennom alle hvis vi ikke hadde fått oppgaven som jury. Men vi gjorde det og opplevde etter et par episoder at vi ble sugd inn i universet og “reality” konseptet fungerte overraskende godt. Man måtte bare få med seg de neste episodene for å få slutten på de forskjellige fortellingene. Episodene ble kortere etter hvert og det gjør også noe med dynamikken og lysten til å se mer.

Det er en unik og god rekrutteringskampanje og et selskap som kan være stolt av sine gode ambassadører.

Sesong 2
Norconsult er i disse dager i ferd med å spille inn andre sesong av Rådgiverne sammen med Plan B.

- Vi er allerede i gang med å planlegge sesong to som kommer til høsten, der skal vi bli kjent med enda flere medarbeidere og nye fag. Flere av de kjente personlighetene fra forrige sesong kommer tilbake til høsten, samtidig som vi kommer til å møte flere nye Norconsultere denne gang, lover Bjørkmann.

Kontaktperson

Profilbilde av Hege Njå Bjørkmann
Hege Njå Bjørkmann
Direktør kommunikasjon og merkevare